Magowie Wody - w Nocy Kruka znani z pierwszej części gry słudzy Adanosa, pod wodzą Saturasa. Ruszyli tropem trzęsień ziemi na północ Khorinis. Tam rozpoczęli wykopaliska. Niebawem dostali się do portalu, do którego otwarcia potrzebowali pierścienia, złożonego z 4 ornamentów. W tym celu rozkazali członkom podległego im Wodnego Kręgu, by odnaleźli części pierścienia. Dzięki Bezimiennemu, który odnalazł brakujące 3 części, połączyli je w &pierścień, a następnie po otwarciu portalu, ruszyli do nieznanej im wówczas krainy - Jarkendaru.
W Dolinie Budowniczych - Jarkendarze, obserwowani są przez pirata Jacka Aligatora. Owy pirat mówi Bezimiennemu, że Magowie latają po ruinach jak kot z pęcherzem.
Role, jakie pełnią poszczególni Magowie Wody w Nocy Kruka:
Cronos
Próbuje ustalić, jaka siła napędza Kamiennych Strażników. Można z nim handlować.
Merdarion
Bada kamienie teleportacyjne, które chce uaktywnić, korzystając z Kamieni Ogniskujących znanych z Gothic 1.
Myxir
Studiuje język Budowniczych oraz inskrypcje na temat Strażników Umarłych i duchów. Po śmierci Kruka wyrusza do miasta, by wesprzeć Vatrasa.
Nefarius
Opiekuje się portalem i bada historię miasta. Opowiada o wydarzeniach z historii Jarkendaru.
Riordian
Bada budynki i okoliczne tereny. Szczególnie interesują go budynki przywódców dawnych Kast Jarkendaru.
Saturas
Najwyższy z magów, pragnie poznać historię kultury Budowniczych oraz ochronić świątynie Adanosa przed zbezczeszczeniem.
Niektórzy z nich, mogą bohatera czegoś nauczyć. Riordian szkoli Ogniki i naucza Alchemii, a Myxir uczy języków Jarkendaru. Jeśli bohater jest Magiem Ognia, Saturas nauczy go kolejnych Magicznych Kręgów, może także wraz z Merdarionem zwiększyć poziom many, niezależnie od gildii gracza.