W kultowej grze Gothic 1 znajdziemy wiele ukrytych sekretów, które dodają grze dodatkowej głębi i tajemniczości. Jednym z takich ukrytych przedmiotów jest Chromanin – zestaw sześciu ksiąg rozproszonych po Kolonii Karnej. Choć Chromanin nie ma bezpośredniego wpływu na główną fabułę, stanowi fascynujące wyzwanie dla graczy, którzy pragną odkryć każdy zakamarek świata Gothic. W tym artykule przedstawiamy pełny przewodnik po Chromaninie, jego lokalizacjach oraz wyzwaniach, jakie napotkasz na drodze.
Spis treści
Czym jest Chromanin?
Chromanin to seria sześciu ksiąg, które można znaleźć podczas podróży po Kolonii Karnej. Aby odnaleźć kolejne tomy, gracz musi najpierw odczytać poprzedni, co oznacza, że odkrycie całej serii to zadanie wymagające nie tylko odwagi, ale i cierpliwości. Księgi te zawierają tajemnicze fragmenty tekstów, które prowadzą gracza do kolejnych lokalizacji, każda z nich oferuje wskazówki do następnej księgi.
Lokalizacja ksiąg
Pierwsza Księga Chromanin znajduje się w Wieży Mgieł, miejscu strzeżonym przez groźnego Szkieleta-Maga oraz jego sługi – Szkielety. To właśnie tutaj rozpoczyna się tajemnicza podróż, a odwaga gracza zostaje poddana pierwszemu testowi. Pokonanie wrogów i zdobycie pierwszego tomu to zaledwie początek przygody.
"Mędrzec stara się zobaczyć sprawę w tej całości, nim zdecyduje się podjąć trudy wyzwania."
Druga Księga znajduje się na szczycie starej cytadeli, otoczonej przez orków. Na początku gry walka z orkami jest niemal niemożliwa, co zmusza gracza do zdobycia lepszego ekwipunku i większej mocy, zanim zdecyduje się na starcie. Wspinaczka na cytadelę w towarzystwie orków to prawdziwe wyzwanie, które nagradza kolejną tajemniczą księgą.
"To co kiedyś rozdzielono, zostanie znów połączone po bolesnej chwili rozłąki."
Trzeci tom można znaleźć w okolicach Starego Obozu, gdzie gracz musi dotrzeć do strażników mostu, a następnie skierować się na wschód. Po pewnym czasie dotrze do rozwidlenia rzeki, gdzie ukryta jest mała wysepka. Tam, w spokoju i ciszy, czeka trzecia księga, prowadząca dalej w mroczne tajemnice Kolonii.
"Mądry rybak próbuje czasami szczęścia po drugiej stronie jeziora."
Kolejne wyzwania
Czwarta księga Chromanin znajduje się w okolicach Nowego Obozu. Gracz musi udać się na drugą stronę jeziora, naprzeciwko brzegu z rybackimi chatkami. Na swojej drodze napotka groźnego topielca, który strzeże kolejnej księgi. Każdy krok prowadzi głębiej w tajemnicę, ale także stawia coraz większe wyzwania przed graczem.
"Zapomniano już czyny tych, co weszli na pokład."
Następnie gracz powraca na plażę obok Wieży Mgieł, aby odnaleźć Piątą Księgę. Tym razem wskazówka prowadzi do jednego z wraków statków, strzeżonych przez Ogniste Jaszczury. Walka z tymi groźnymi bestiami nie jest łatwa, ale nagroda w postaci kolejnego tomu motywuje do dalszych poszukiwań.
"Znajdziesz mnie tam, gdzie wszystko się zaczęło."
Ostatnia, szósta księga, czeka tam, gdzie wszystko się zaczęło – w Wieży Mgieł. Tym razem księgę posiada martwy mężczyzna. Jednak odczytanie jej treści wywołuje niespodziewany atak nieumarłych, kończąc tym samym tajemniczą misję o nazwie „Nieznajomy”.
Chromanin – Tajemnica, która przyciąga
Dla wielu graczy, odkrycie wszystkich ksiąg Chromanin to dodatkowe wyzwanie i przygoda, które sprawiają, że świat Gothic staje się jeszcze bardziej wciągający. Choć odnalezienie tych ksiąg nie wpływa na główny wątek fabularny gry, to ich mistyczna aura i wyzwania, jakie napotykamy na drodze, sprawiają, że każda księga to krok w głąb tajemnicy, której pełne znaczenie pozostaje niewyjaśnione.
Czy uda Ci się odnaleźć wszystkie tomy i zgłębić ich sekrety? Kolonia Karna skrywa wiele zagadek, a księgi Chromanin są jedną z najbardziej fascynujących i niepokojących tajemnic w całym świecie Gothic.
Legenda do mapy:
Chromanin 1 Chromanin 2 Chromanin 3
Chromanin 4 Chromanin 5 Chromanin 6