Logo serwisu GothicGame - Informacje o grach z serii Gothic

Bractwo Śniącego - obóz zamieszkały przez ludzi, którzy wyrzekli się Innosa, Adanosa i Beliara - otaczają czcią Śniącego. Wierzą, że pomoże im wydostać się z Koloni. Y'Berion - duchowy przywódca, doznał wizji, w wyniku której powstał. Mieszkańcy palą dużo bagiennego ziela. Każdy dostaje swą dzienną porcję, co pozwala pozostać w kontakcie ze Śniącym. Guru po dłuższym paleniu, mają wizje dotyczące "wybawiciela". Inne obozy uważają ich za świrów. Budynki mieszkalne są drewniane, połączone mostami, zbudowane na ziemi i drzewach. Jest też świątynia przywódcy. Nowicjusze zbierają i przetwarzają bagienne ziele. Straż Świątynna pilnuje i broni obozu, oraz zdobywa wydzielinę pełzaczy. Guru przekazują swe wizję innym. Jest ich 8. Najwyższy to Y'Berion. Zastępcą jest Cor Kalom. Trzeci jest Cor Angar. Podczas rozgrywki Śniący okazuje się groźnym demonem.

Historię najlepiej opisuje nam Baal Cadar, gdy dołączymy do ich obozu i zaczniemy uczyć się kolejnych kręgów. Oto jego słowa:

Dawno temu Śniący przybył tutaj i zesłał ludziom proroczą wizję. Jednak wielu z nich nie chciało zobaczyć jego potęgi, nie chciało uwierzyć. Zaślepiała ich chciwość rudy. Tylko Y'Berion, wraz z garstką towarzyszy usłuchał głosu Śniącego. Tak powstało Bractwo. W chwili, gdy po raz pierwszy wstąpili na ścieżkę zbawienia, powstał również Pierwszy Krąg. Magia runiczna staje się zrozumiała dla każdego, kto podąża śladem Śniącego. Śniący wskazał Y'Berionowi i jego uczniom miejsce, w którym mieli się osiedlić. Wybrani pracowali bez przerwy, dniem i nocą, nie patrząc na niebezpieczeństwa i zmęczenie. Co chwila przybywali do obozu nowi ludzie, gotowi wysłuchać nauk Śniącego. Wspólnie próbowali przez modlitwę zjednoczyć się duchowo ze Śniącym. Narodził się Drugi Krąg. Zsyłane przez Śniącego wizje były coraz wyraźniejsze, ale Bractwo nie dysponowało siłą wystarczającą, by nawiązać kontakt. Jeden z guru, alchemik, znalazł rozwiązanie. Przygotował napój sporządzony z wydzieliny z wnętrzności pełzaczy. Bracia wypili go przed rozpoczęciem modłów i ich duchowe siły zjednoczyły się. W tym samym czasie nasi nowicjusze wyruszyli do innych obozów, by głosić tam nauki Śniącego i wyprowadzić niewiernych z błędów pogaństwa. W ten sposób zamknął się Trzeci Krąg. Długi czas upłynął od chwili założenia obozu. Wiele się tutaj zmieniło. Nasza wiara umocniła się i rozprzestrzeniła. I nie zapomnieliśmy o naszym celu, nie ustaliśmy w naszych wysiłkach, by przyzwać Śniącego. Trwałość i niezmienność naszej wiary symbolizuje Czwarty Krąg

Nauka Baal Cadara z Obozu Bractwa Śniącego
swiatynia bractwa
Plac Świątynny (grafika pochodzi z GothicPedii)
Tagi: