Quasch z Bractwa Spolszczenia opublikował właśnie drugą część Randomizera - Randomizer Deluxe.
Kładzie ona duży nacisk na grywalność. Na początku gry wybieramy elementy, które mają być losowe. Wszystkie opcje można dowolnie łączyć i dezaktywować. Przedmioty związane z zadaniami, klucze, pisma, mieszki, paczki itp. nie są usuwane w żadnych okolicznościach.
Lista zmian - nowości względem Ultimate Randomizer
Siła potworów
Jeśli pierwotnie potwór miał 30 punktów siły, to teraz będzie miał albo przynajmniej 10, albo nawet 90. Możemy to również rozszerzyć aż do siły czarnego trolla.
Pozycja potworów
Tam, gdzie kiedyś był wilk, teraz może być topielec, pełzacz albo cieniostwór. Mamy tu opcję, żeby nie wliczać owiec, bowiem może to prowadzić do nadmiernego chaosu. Wyobraźcie sobie na przykład, że koło Alwina w mieście nagle respi się troll.
Ekwipunek postaci
Czyli zróżnicowanie tego, co możemy zdobyć od innych.
Ubrania postaci
Jeśli nie przeszkadza wam na przykład Lord Hagen w kiecce albo inne dziwne kombinacje…
Głosy postaci
Warto zaznaczyć, że nie chodzi tu o dialogi, a o kwestie SVM, czyli na przykład smalltalk.
Kufry
Losowa zawartość w kufrach. Nie ma to wpływu na przedmioty związane z zadaniami.
Znajdźki
Wszelkie stojące luźno przedmioty, które możemy znaleźć w świecie gry. Mamy tutaj do wyboru pełną losowość lub żeby były to przedmioty podobne, na przykład rośliny.
Dystrybucja pancerzy
Zapewne wiecie, że w niektórych miejscach można znaleźć nowy pancerz. Teraz może was tam czekać coś zupełnie innego.
Przywołania i przemiany
Czyli po prostu losowe przyzywanie stworzeń i przemiana w nie.
Asortyment kupców
Losowo przydzielane towary.
Autorka chwali się też, że przeniosła system kradzieży kieszonkowej z G1 (nie wiem, jak to się ma do całej idei moda, ale okej).