Aktualnie znajdujesz się tutaj: » » » Siódmy Mag – premiera modyfikacji
Siódmy Mag

Siódmy Mag – premiera modyfikacji

Opublikowano przez Administrator dnia 1 grudnia 2021 w kategoriach: Gothic II: Noc Kruka, Modyfikacje

Około 2 tygodnie temu, miała miejsce premiera modyfikacji Siódmy Mag do gry Gothic II: Noc Kruka. Autorem jest Ingvrath. Poniżej przedstawiamy słowa autora:

Modyfikacja Siódmy Mag została stworzona przede wszystkim dla fanów Magów Ognia. Przy kolejnym podejściu do gry zastanowiłem się dlaczego Magowie Ognia jako jedna z trzech głównych gildii w Gothicu 2 dysponuje najmniejszą ilością pancerzy. Licząc Szatę Nowicjusza, która użyteczna jest tylko na etapie życia w klasztorze, Magowie mają tylko trzy pancerze, z czego dwa na normalny tok gry, to znaczy już po wyjściu z klasztoru. Strażnicy/Paladyni i Najemnicy/Łowcy Smoków otrzymują nowe pancerze w Górniczej Dolinie podczas pierwszej wizyty, tuż przed polowaniem na smoki i tuż przed wyruszeniem na Dwór Irdorath. Magowie są w tej kwestii ubodzy i otrzymują swój pancerz po ukończeniu Próby Ognia, a kolejny i ostatni przed walką ze smokami.
Jako fan Gothica i gatunku gier RPG, wiem że nowy wygląd bohatera, przez co rozumiem nowy pancerz i wyposażenie, oraz oglądanie konsekwencji naszych wyborów i dokonań jest tym co my gracze lubimy najbardziej.Celem tej modyfikacji jest przede wszystkim jak najmniejsze zburzenie klimatu oryginalnego Gothica 2, przy jednoczesnej implementacji małych usprawnień, których brakowało mi podczas kolejnych podejść do tej gry, w szczególności w roli Maga Ognia.Modyfikacja być może trochę ułatwia, przez dodanie lepszych pancerzy niż jest to przy oryginalnym podejściu do gry, ale to tylko niewielki efekt uboczny. Założeniem było właśnie połączenie wątku Magów Ognia z Gothic 1 i Gothic 2.
W intro Gothic 1 możemy zobaczyć Pyrokara w Zdobionej Szacie Ognia. Dobrze wiemy, że projekt szaty z Gothica 2 wtedy nie istniał, ale właśnie za pomocą tego moda, tego typu niedociągnięcia można wygodnie wytłumaczyć. Pyrokar był wtedy jeszcze członkiem Rady, ale być może jeszcze nie formalną głową klasztoru, gdzie ciągle wierzono że Xardas wydostanie się spod Magicznej Bariery i wróci na to miejsce.
Milten dzięki modyfikacji otrzymuje z powrotem swoją szatę z Gothica 1 (tylko teksturę, ponieważ model z G1 wydaje się być biedny i prosty przy modelu z G2). Co więcej właśnie w Górniczej Dolinie od Miltena możemy taką samą szatę zakupić, ponieważ zapewne ostała się jakaś w zamkowej świątyni.
Po przyjęciu w poczet Arcymagów otrzymujemy właśnie Zdobioną Szatę Ognia, a tą najlepszą Ciężką Szatę Maga Ognia otrzymujemy dopiero przed Dworem Irdorath.
Za pomocą małej zabawy dialogami udało mi się tak dopasować rozmowy, by sam zakup szat był udźwiękowiony.
Dodatkowo w modyfikacji funkcjonuje bardzo proste zadanie tekstowe. Pozwala nam ono przypomnieć sobie kim byliśmy w Gothicu 1 (wariant tylko dla Maga Ognia) i na tej podstawie prowadzić niewielkie i proste rozważania odnośnie poświęcenia swojego życia dla Innosa.

Cechy modyfikacji

Nowe zbroje dla gracza:

  • Szata Ognia
  • Zdobiona Szata Ognia
  • Zmodyfikowane statystyki Ciężkiej Szaty Ognia
  • Ciężka Szata Ognia z kapturem

Nowe zbroje dla NPC:

  • Szata Maga Ognia z Kapturem – Isgaroth
  • Szata Ognia – Milten
  • Zdobiona Szata Ognia – Ulthar, Serpentes, Parlan, Karras
  • Ciężka Szata Ognia z Kapturem – Talamon

Inne:

  • Animacja chodzenia jak Mag po ukończeniu Próby Ognia
  • Ścieżka Dialogowa z Miltenem (zakup szaty)
  • Ścieżka Dialogowa z Pyrokarem (zakup szaty)
  • Zamiana nagrody za naprawę Oka Innosa od Pyrokara
  • Poprawiona tekstura Ciężkiej Szaty Ognia
  • Poprawiona tekstura Zdobionej Szaty Ognia
  • Poprawiona tekstura Szaty Ognia
  • QUEST pt. Siódmy Mag

Pobierz modyfikację Siódmy Mag – kliknij tutaj

Galeria z modyfikacji