Kamienie Ogniskujące w Gothic

Czym jest Kamień Ogniskujący?

Kamienie Ogniskujące Kamienie Ogniskujące Kamienie Ogniskujące

Kamienie OgniskująceKamienie Ogniskujące to jedno z najpotężniejszych źródeł mocy w całej Myrtanie. Magowie skupiając na nich swą moc, potrafią rzucać potężne czary. Prawdopodobnie były niegdyś wykorzystywane przez Pradawnych. 10 lat przed akcją gry zostały użyte przez Xardasa, Corristo, Saturasa i innych magów do stworzenia Magicznej Bariery nad Górniczą Doliną. Ich aktualne rozmieszczenie najlepiej ukazuje mapa, którą w 3 rozdziale otrzymujemy od Maga Wody Saturasa. Została ona zamieszczona na dole niniejszego artykułu.


Gdzie są Kamienie Ogniskujące w Górniczej Dolinie?

Morski Klif

Morski Klif – zdobywanego najwcześniej, bo już w drugim rozdziale gry, podczas wykonywania misji dla Y’BerionaKamień Ogniskujący dla Guru„. Po jej zleceniu udajemy się nad morski klif. Spotykamy tam Nyrasa, który postradał zmysły. Musimy go zabić, a następnie zabrać kryształ.

Kamień Ogniskujący dla Guru

 

Górska Forteca
Górska Forteca – gdy rozprawimy się z Kamiennym Golemem i dotrzemy do Górskiej Fortecy, napotkamy Lestera. Poszukuje on pewnego dokumentu. Musimy mu w tym pomóc. Po rozmowie udajemy się na szczyt budynku. Tam możemy zobaczyć kamień ogniskujący, ale go nie dosięgamy. Udajemy się więc do pomieszczenia, znajdującego się na lewo od wejścia. W nim znajduje się skrzynia. Zabieramy z niej dokument i oddajemy go Lesterowi. W nagrodę podaruje nam zwój Telekinezy, dzięki któremu możemy zdjąć Kamień Ogniskujący z niedostępnego dla nas miejsca. Po jego zdobyciu rozmawiamy z naszym pomocnikiem.

 

Klasztor Zmiennokształtnych
Klasztor Zmiennokształtnych – w okolicach klasztoru napotykamy najemnika Gorna. Mówi nam, iż przybył tu w celu poszukiwania skarbów. Proponujemy mu wspólne poszukiwania. Podążamy za nim i docieramy do składowiska. Ze skrzyń zabieramy klucz i zwoje przemiany w chrząszcza, po czym wracamy na górę. Gdy dotrzemy do bramy, okazuje się iż jest ona zamknięta od środka. Przemieniamy się w chrząszcza i przechodzimy szczeliną w jej okolicy. Następnie (klawiszem Enter) wracamy do ludzkiej postaci i kołowrotem otwieramy bramę. Ruszamy do jaskini, znajdującej się po lewej stronie. Dochodzimy do drzwi, które otwieramy. Ujrzymy skrzynie. W jednej z nich znajduje się nasz kamień ogniskujący. Wracamy do bramy. Po drodze spotykamy Młodego Trollla. Pokonujemy go, rozstajemy się z Gornem i ruszamy dalej.

 

Kanion Trolli
Kanion Trolli – po pokonaniu stada Zębaczy, spotykamy Diego. Mówi nam iż pojawił się tu by pomóc nam w poszukiwaniach. Po rozmowie biegniemy za nim, po czym przeprowadzamy kolejną rozmowę. Następnie podnosimy leżący na ziemi zwój Zmniejszenie potwora, którym zmniejszamy Trolla. Po zwycięskiej walce podchodzimy do kołowrotu i próbujemy go użyć. Okazuje się iż się zaciął. Mówimy o tym Diego. Ten w mig go naprawi. Używamy ponownie sprzętu. Udajemy się do jaskini, zabijamy kilka Harpii, zabieramy kamień ogniskujący i wracamy do znajomego, po czym z nim rozmawiamy. Następnie ruszamy dalej.

 

Kamienny Krąg
Kamienny Krąg – w okolicy kamiennego kręgu spotykamy Miltena. Mówi nam iż poszukuje pewnego talizmanu. Proponujemy mu swą pomoc. Za to otrzymujemy zwój Śmierć Ożywieńcom, który musimy użyć przeciwko strażnikowi krypty. Idziemy za magiem, schodzimy do podziemi, pokonujemy zwojem Nadzorcę i zabieramy talizman oraz klucz. Artefakt oddajemy Miltenowi, który po tym nas opuści. Kluczem otwieramy skrzynię i zabieramy Kamień Ogniskujący.

 


Kamienna Forteca
Kamienna Forteca
Klasztor Zmiennokształtnych
Klasztor Zmiennokształtnych

 

Kanion Trolli
Kanion Trolli
Kamienny Krag
Kamienny Krąg

 


Mapa ukazująca rozmieszczenie Kamieni Ogniskujących w Górniczej Dolinie


Almanach pertraktujący o mocy Kamieni Ogniskujących